Autyzm diagnozuje się u około 1 na 100 dzieci, które spotykasz każdego dnia. W Stanach Zjednoczonych aktualne statystyki mówią o 1 na 68 dzieci. Nie z powodu jak niektórzy mówią nagłego wzrostu, a raczej z powodu dostępności narzędzi, dzięki którym przeprowadza się diagnozę.
Nie jest chorobą, nie jest zaraźliwy i nie jest ograniczeniem życia. Można go zdiagnozować u dzieci, nastolatków, ale także u dorosłych. Nieleczony może prowadzić do głębokich zaburzeń funkcjonowania, ale pamiętać należy, że autyzm ma różne oblicza, a jego charakter jest bardzo zróżnicowany.
Unikalność, indywidualizm, inne postrzeganie świata i rzeczywistości poprzez zmysły oraz różnego rodzaju bodźce. Swego rodzaju wyjątkowość, ale nie inność.
Obecny stan wiedzy i medycyny pozwala na coraz lepsze rozumienie autyzmu, a co za tym idzie – pomocy. Wczesne rozpoznanie jest decydujące, ponieważ daje możliwość skorzystania ze specjalistycznej interwencji już w pierwszych latach, a nawet tygodniach życia dziecka. To zwiększa szanse na pozytywne efekty terapii maluchów, u których rozwój przebiega nieprawidłowo.
Konferencja -''Autyzm znaczy bardziej – Nie inaczej” kierowana jest zarówno do rodziców oraz bliskich osób ze spektrum autyzmu oraz zespołem Aspergera jak i do lekarzy pierwszego kontaktu, nauczycieli oraz wychowawców przedszkoli, od których tak wiele zależy zarówno przy właściwym rozpoznaniu jak i późniejszym wsparciu. Do zapisów na wydarzenie i udziału zapraszamy także studentów, którzy planują pracę jako psycholodzy, pedagodzy jak również lekarze pediatrzy, neurolodzy i interniści.
Wstęp jest bezpłatny. Obowiązuje kolejność zapisów. Pod tym linkiem można potwierdzić rezerwację miejsca.

Szczegółowy program konferencji:
9:30 – Rozpoczęcie konferencji wraz z powitaniem gości oraz bufetem kawowym
10:00 – Jaspik
Temat: Dziecko z zespołem Aspergera – szersze spojrzenie na diagnozę i terapię
Prowadzące:
Agnieszka Borkowska – pedagog, psychotraumatolog pierwszego kontaktu, terapeuta i właściciel Zakątka terapeutycznego Jaspik, autorka książki „Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera oraz współautorka książki „Codzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty”.
Aleksandra Brzozowska – psycholog, terapeuta w Zakątku terapeutycznych Jaspik, terapeuta dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w placówkach oświatowych.
11:00 – Centrum Maltańskie
Temat: Terapia 3i w autyzmie
Prowadząca:
Urszula Strzednicka – trener i Naczelny superwizor Wideotreningu Komunikacji w Edukacji w Polsce. Koordynator metody 3i w Maltańskim Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom i Ich Rodzinom certyfikowany przez Stowarzyszenie Autisme Espoir Vers l’Ecole we Francji. Autorka publikacji i książek temat Wideotreningu Komunikacji.
Metoda „3i” (Intensywna – Indywidualna – Interaktywna) jest edukacyjną metodą rozwojową, opartą o zabawę, której celem jest doprowadzenie dzieci o zdiagnozowanym autyzmie do poziomu komunikacji, który pozwoli na ich udział w życiu społecznym i korzystanie ze szkoły w stopniu jak najbardziej zwyczajnym. Zastosowanie metody edukacji indywidualnej, intensywnej i interaktywnej, opartej o zabawę pozwala osiągnąć zamierzony cel po stymulacji trwającej od 1 roku do 2 lat w zależności od natury problemów autystycznych, z którymi boryka się dziecko
12:30 – Fundacja Zrozumieć Autyzm
Temat: Terapia rozwojowa oparta na relacjach w oparciu o metodę Growth trough Play System.
Wykład dotyczyć będzie podstawowych krokach rozwojowych jako celach terapii dziecka, ale przede wszystkim na transformującej sile relacji.
Prowadząca:
Iwona Wojtasik – Założyciel Fundacji „Zrozumieć Autyzm”, certyfikowany trener i nauczyciel metody Growth through Play System. Prowadzi certyfikowane 3 stopniowe szkolenia dla specjalistów, konsultacje kursy online i warsztaty dla rodziców oraz superwizje.
Ukończyła uczelnie wyższe na Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Studia podyplomowe na Wyższej Szkole Edukacji we Wrocławiu i szkolenia w Relate to Autism USA, była również uczestnikiem szkolenia Start- Up w Londynie. Jej doświadczenie obejmuje około 12 lat pracy terapeutycznej 1:1 w pokoju zabaw z dziećmi oraz Budowania Zespołów Terapeutycznych i Motywacji.
Iwona intensywnie współpracuje w ramach Fundacji z organizacjami i placówkami w Polsce, USA i na Węgrzech. W pracy z dziećmi czerpie również z psychologii rozwojowej, koncepcji Jospera Juula i terapii systemowej oraz NVC.
14:00- 14:45
Temat: Wybrane problemy sensoryczne dzieci ze spektrum autyzmu – interdyscyplinarne podejście terapeutyczne
Prowadząca:
Anna Meslin – psycholog, neurologopeda, logopeda wczesnej interwencji, terapeuta SI, pedagog wczesnoszkolny, socjoterapeuta, trener masażu Shantala, terapeuta dziecka z autyzmem oraz trener Odysei Umysłu. Aktualnie w trakcie czteroletnich studiów podyplomowych z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Na co dzień pracuje jako psycholog w Szkole Podstawowej nr 27 w Gdańsku oraz prowadzi gabinet prywatny. Naukowo współpracuje z Uniwersytetem Gdańskim, prowadząc zajęcia dla studentów oraz pisząc publikacje. Specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci i młodzieży oraz w pracy z ich rodzicami. W swojej pracy podchodzi indywidualnie do każdego pacjenta, uwzględniając jego aktualny poziom rozwoju poznawczego i emocjonalnego. W terapii wykorzystuje wiedzę, materiały i techniki z różnych metod terapeutycznych, gdyż uważa, że nie ma jednej „metody cud”, która jest dobra dla każdego dziecka i przezwycięży wszystkie jego trudności.
15:00 – 15:45
Temat: Rola diety w Autyzmie w świetle najnowszych badań
Prowadzący:
Agnieszka Danielewicz – dyrektor poradni dietetycznej. Jest cenionym w trójmieście specjalistą żywienia, dietetykiem z wieloletnim doświadczeniem w indywidualnej praktyce, a w szczególności w pracy z rodzinami i dziećmi. Specjalizuje się w prowadzeniu pacjentów z Zespołem Pradera-Williego i ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi: w jednostkach chorobowych, trenujących sporty itp.
16.00 – 17:30
Temat: Sytuacja psychospołeczna rodziców osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w ujęciu psychoanalitycznym
Prowadzące:
Anna Cieśnik – magister psychologii klinicznej. Ukończyła Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS w Sopocie. Obecnie w trakcie szkolenia psychoanalitycznego w Polskim Towarzystwie Psychoterapii Psychoanalitycznej. Jest również kandydatem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej oraz prowadzi praktykę psychoterapeutyczną w zakresie terapii indywidualnej osób dorosłych.
Kamila Widawska – psycholog. Ukończyła jednolite studia magisterskie z psychologii, w specjalności klinicznej. Współzałożycielka Fundacji Empatia i Psychologiczno- Artystycznego Punktu Przedszkolnego Empatia. Zajmuję się terapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Obecnie jest w szkoleniu psychodynamicznym w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, gdzie odbywa studium socjoterapii i psychoterapii psychodynamicznej dzieci i młodzieży. Odbywa roczne seminarium psychoanalityczne w Instytucie Studiów Psychoanalitycznych im. Hanny Segal.
- Wigilia Klubu Kibiców Niepełnosprawnych
- Mecz Lechia Gdańsk – Górnik Zabrze
- Stadion uczy przedsiębiorczości
- XVI Gdańska Gala Sportu
- Sylwester w T29
- Mecz Lechia Gdańsk – Legia Warszawa
- Mikołajki na FUN ARENA
- XVI edycja Mikołajów na motocyklach
- Andrzejki na FUN ARENIE
- Gala Gdańskiego Tygodnia Wolontariatu
- Mecz Lechia Gdańsk - Jagiellonia Białystok
- Mecz towarzyski Polska-Czechy
- Kolacja Szefów Kuchni
- Mecz Lechia Gdańsk – Cracovia
- Festiwal Literatury dla Dzieci
- Warsztaty hulajnogowe na Skate Arenie
- Piłkarskie derby Trójmiasta: mecz Lechia Gdańsk – Arka Gdynia
- Targi Kosmetyków Naturalnych Ekocuda
- Mamaville Targi dla Mamy i Dziecka
- Wielki Finał Turnieju Piłkarskiego na Stadionie Energa Gdańsk