B2Run w czerwcu na Stadionie Energa Gdańsk
Do Polski wkracza B2Run – międzynarodowy projekt odpowiadający na nowy światowy trend: employer branding. To nowy sposób na budowanie więzi i forma docenienia pracowników. „Widzimy w Polsce bardzo duży potencjał” – powiedział podczas inauguracji Lars Gerling, Dyrektor Zarządzający B2Run w Niemczech, będący jednocześnie osobą odpowiedzialną za rozwój marki B2Run na świecie.

W związku z wprowadzeniem projektu B2Run do Polski, na stadionie Legii Warszawa odbył się panel dyskusyjny dotyczący przenikania się świata sportu, biznesu i rynku pracy. Wśród zaproszonych gości byli przedstawiciele świata akademickiego – dr Barbara Zych, założycielka Employer Branding Institute i Aleksandra Gołdys z Centrum Wyzwań Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Obecni byli również przedstawiciele sportu: Rafał Dmowski, Dyrektor Marketingu klubu Legia Warszawa, gospodarza oraz partnera projektu, Iga Baumgart, ambasadorka B2Run, członkini szerokiej kadry lekkoatletycznej sztafety 4 x 400 metrów, która zdobyła srebrny medal na właśnie zakończonych Halowych Mistrzostwach Świata w lekkiej atletyce w Birmingham, a także Marlena Jezierska, dyrektor zarządzająca Sport.pl jednym z największych portali sportowych w Polsce, w którego portfolio znajduje się PolskaBiega.pl, partner medialny projektu. Na spotkaniu obecny był też Maciej Filipkowski, współwłaściciel MobileMed, partnera B2Run zajmującego się zagadnieniem corporate wellness.

– W innych krajach, szczególnie w Niemczech, gdzie narodziła się marka B2Run stawiamy na work life balance, czyli znalezienie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Pracodawcy wspierają rozwój swoich pracowników również na płaszczyźnie pozazawodowej. Uczestnictwo w imprezie to sposób na docenienie hobby pracowników, danie mu możliwości na miłe spędzenie czasu i promowanie zdrowego trybu życia – powiedział Lars Gerling z B2Run.

- Nasz event stawia na budowanie więzi. Dobra relacja to podstawa podmiotowego traktowania pracownika przez pracodawcę i to właśnie przestrzeń do działań w tym obszarze wyróżnia B2Run na tle innych tego typu imprez. Formuła tej imprezy sprawia, że jest ona doskonałą odpowiedzią na zmiany rynku pracy w Polsce. i świetnie wpisuje się w działania z zakresu employer brandingu i corporate wellness. Jesteśmy przekonani, że zachęcanie do ruchu w ramach organizacji i dbanie o swoich pracowników przyniesie pracodawcom tylko i wyłącznie pozytywne skutki. Czas, aby ten pozytywny trend zagościł na stałe w Polsce – powiedział Marcin Herra z EVolutio.

- Dzięki temu, że biegam zawodowo, jestem osobą zorganizowaną i doceniającą pracę zespołową. Częste wyjazdy w przeróżne zakątki świata sprawiły, że jestem osobą bardziej otwartą. Nauczyły mnie też się, że warto doceniać każdą, nawet najkrótszą chwilę spędzaną z najbliższymi. - powiedziała Iga Baumgart, ambasadorka projektu B2Run w Polsce. Razem z Igą ambasadorkami są jej koleżanki ze sztafety, świeżo upieczone srebrne medalistki Halowych Mistrzostw Świata – Patrycja Wyciszkiewicz, Małgorzata Hołub i Justyna Święty.


B2Run – światowy trend

Cykl B2Run powstał w Niemczech. Pomysłodawcy dostrzegli, że sukcesy w sporcie i biznesie opierają się na podobnych wartościach. Jednak zawsze w centrum sukcesu stoi człowiek lub zespół ludzi. To właśnie ludzki potencjał jest najcenniejszy i należy o niego dbać. Autorska formuła B2Run daje pracodawcom możliwość działań w ramach employer branding, czyli budowania wizerunku firmy przyjaznej pracownikom.

Formuła B2Run jest nowatorska i prosta. Pracownicy firmy spotykają się w dniu roboczym, aby w drużynie pokonać dystans ok 5-6 kilometrów. Drużyna ma dowolną liczebność i złożona jest z osób, które na co dzień pracują ze sobą. Meta biegu znajduje się w wyjątkowym miejscu – na lokalnym obiekcie sportowym, będącym wizytówką miasta-gospodarza biegu. Daje to uczestnikom niepowtarzalną okazję doświadczenia emocji, które towarzyszą profesjonalnym sportowcom. Po biegu finiszerzy integrują się z koleżankami i kolegami. Spotkanie jest także okazją do networkingu.

W B2Run liczy się nie zacięta rywalizacja sportowa, a dobra zabawa i wspólna aktywność fizyczna. Zaproponowany dystans przebiec może każdy. Dla jednych samo ukończenie biegu będzie sporym wyzwaniem, dla innych wyzwaniem będzie poprawienie życiowego czasu. Ponadto organizatorzy przewidują wiele klasyfikacji zarówno klasycznych, np. najszybszy bank, firma konsultingowa, jak i dodatkowych, np. ucieczka przed deadlinem (osobą wyznaczoną do przebiegnięcia dystansu w określonym czasie), czy dowiezienie targetu.


B2Run – czas na Polskę!

Dziś biegi spod szyldu B2Run są obecne w 7 krajach – Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Szwajcarii, Holandii, a także Republice Południowej Afryki. W samych Niemczech w minionym roku wystartowało 195 000 osób z 9500 firm. Największy bieg odbył się w Monachium i zgromadził 30 000 osób. Obecnie prowadzone są rozmowy w Stanach Zjednoczonych, Skandynawii, Chinach i Ameryce Południowej.

Polska jest ósmym krajem, w którym obecny będzie projekt. Wprowadzenie na rynek koordynuje firma EVolutio. Komunikacją zajmuje się agencja Havas Sports & Entertainment. Patronat medialny nad cyklem objął serwis PolskaBiega.pl.

W ramach cyklu B2Run w Polsce odbędą się następujące imprezy:

• Gdańsku, 12.06.2018, na jednym z najpiękniejszych i najnowocześniejszych wielofunkcyjnych stadionów sportowych w Europie - Stadionie Energa Gdańsk

• Warszawie, 3.07.2018, na Stadion Miejski Legii Warszawa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego, wizytówce klubu z ulicy Łazienkowskiej.

• Rzeszowie, 10.09.2018, na unikalnym i najnowocześniejszym kompleksie w regionie podkarpackim - G2A Arena.

• Gliwicach, 25.09.2018, Arenie Gliwice - jednym z największych i najnowocześniejszych obiektów widowiskowo-sportowych w Polsce.

Firmą wprowadzającą markę do Polski jest EVolutio, partnerem komunikacyjnym - Havas Sports & Entertainment.


Szczegóły na stronie www wydarzenia