Zagraniczni studenci uczyli się biznesu w PGE ARENIE Gdańsk

PGE ARENA gościła zagranicznych studentów z NEOMA BUSINESS SCHOOL

Jak rozwijać działalność stadionu w zakresie codziennej rozrywki i rekreacji? Nad tym zagadnieniem pracowali na PGE ARENIE studenci z Francji. Przykłady dobrych praktyk z Gdańska zawiozą w świat.

Ponad 20 studentów francuskiej Neoma Business School od 23 do 26 lutego przebywało w Gdańsku na zaproszenie Politechniki Gdańskiej. Czworo z nich – młodzi ludzie z Francji, Włoch i Chin – uczestniczyło w warsztatach wspólnie z pracownikami spółki Arena Gdańsk Operator, zarządzająca PGE ARENĄ.

Projekt przygotowywany przez studentów przebiegał w dwóch etapach. Najpierw poszukiwano światowych przykładów rozwoju infrastruktury stadionowej. – Studenci potwierdzili, że strategia rozwoju naszego stadionu jako obiektu multifunkcyjnego zdecydowanie wyróżnia PGE ARENĘ. Znaleźli nieliczne przykłady podobnych rozwiązań na świecie – mówi Dawid Szpinek, Kierownik Działu Marketingu i Eventów AGO. Pracownicy podzielili się ze studentami swoim doświadczeniem związanym z zarządzaniem PGE ARENĄ, co było ważnym elementem całego projektu. – Poznałam zupełnie nowe dla mnie podejście do tego typu obiektów. Mamy wiele stadionów w Chinach i sporo problemów z tym, jak je wykorzystać. Chińczycy mogliby się od was wiele nauczyć – przyznaje Jiaying Li, studentka z Chin. 

Drugi etap zajęć poświęcony został rozwojowi FUN ARENY, największego parku rozrywki w Trójmieście, działającego w ramach PGE ARENY Gdańsk. – Studenci byli bardzo zaangażowani i profesjonalnie podeszli do zadania. A trzeba zauważyć, że na jego wykonanie mieli niewiele czasu i nie znali lokalnej specyfiki. Tymczasem ich pomysły okazały się bardzo interesujące i realne – podsumowuje Dawid Szpinek. – Zaprezentowany przez nich projekt jest spójny, poparty analizą konkurencji, co nie było łatwe dla studentów zagranicznych. Uwzględnił również możliwy popyt na nowe usługi i kwestię opłacalności inwestycji – dodaje. 

Pobyt na PGE ARENIE okazał się inspirujący dla samych studentów, którzy docenili możliwość kontaktu z biznesową praktyką w nowej dla nich dziedzinie. – Jestem pod wrażeniem stadionu w Gdańsku i tego, czego się tu dowiedziałem. Być może zawodowo zajmę się właśnie zarządzaniem sportem, połączonym z rozrywką. Myślę, że jest to jeden z biznesów przyszłości – mówił po zakończeniu zajęć warsztatowych Lorenzo Geri, student z Włoch.

Neoma Business School, powstała z połączenia szkół wyższych Rouen Business School i  Reims Management School, to jedna z wiodących uczelni biznesowych we Francji. Współpracuje z 300 partnerami w 75 krajach. Kształci 8000 studentów, z których co trzeci pochodzi spoza Francji.

Studenci Neoma odwiedzili Gdańsk już po raz dziesiąty, jednak pierwszy raz byli na PGE ARENIE, gdzie odbyła się uroczysta inauguracja tegorocznej wizyty. – Cieszymy się, że nasi goście mogli z bliska poznać ten współczesny symbol Gdańska. Bardzo chętnie skorzystali też z okazji do integracji i zabawy, jaką była wizyta w FUN ARENIE – mówi dr Magda Popowska, prodziekan ds. międzynarodowych i kontaktów z otoczeniem Politechniki Gdańskiej.

Studenci spędzili cały wieczór w FUN ARENIE, gdzie fantastycznie bawili się na gokartach elektrycznych Pitstop. Podobały się im również pozostałe atrakcje, takie jak park trampolin NoGravity, Escaperooms czy elektroniczny paintball Zoltar.

W ramach prac warsztatowych studenci przyjrzeli się działalności kilku innych firm i instytucji. Obok AGO w projekcie wzięły udział Jeppesen Poland, Intel i Flextronics, Gdański Park Naukowo Technologiczny oraz inicjatywa regionalna Invest in Pomerania.

 

Newsletter

Formularz kontaktowy