Sukces koncertu Bon Jovi! - podsumowanie

Sukces koncertu Bon Jovi! - podsumowanie

31.266 osób obejrzało pierwszy w Polsce koncert grupy Bon Jovi na stadionie PGE ARENA w Gdańsku. Wydarzenie okazało się sukcesem finansowym i odbiło się bardzo głośnym echem w całej Polsce. Wartość promocji koncertu wyniosła aż 19.829.976 złotych.

Grupa Bon Jovi zdecydowanie zdominowała tegoroczne notowanie (uwzględniające pierwsze półrocze 2013 roku) branżowego amerykańskiego magazynu Pollstar. Zespół na swoje koncerty na całym świecie sprzedał łącznie prawie 1,5 miliona biletów. Średnio każdy występ oglądało ponad 25 tysięcy osób. Koncert w Gdańsku potwierdził, że amerykański zespół ma również bardzo wielu fanów w Polsce. Frekwencja podczas gdańskiego koncertu była wyższa aniżeli średnia światowa i wyniosła 31.266 osób. W rezultacie koncert okazał się sukcesem finansowym. Dzięki koncertowi PGE ARENA otrzymała również nową murawę, której wartość szacuje się na około 500.000 złotych (wymiana murawy została sfinansowana w ramach budżetu koncertu).

PGE ARENA oraz Gdańsk zyskały też bardzo wiele pod względem promocyjnym. Wartość promocji koncertu wyniosła aż 19.829.976 złotych (suma kosztów wszystkich przeprowadzonych kampanii promocyjnych oraz wartości opublikowanych lub wyemitowanych materiałów dziennikarskich). Dzięki tak intensywnym działaniom o koncercie Bon Jovi dowiedziała się nie tylko cała Polska. 19 czerwca gdański stadion gościł również sporą grupę widzów z zagranicy. Bilety na to wydarzenie kupili bowiem widzowie z aż 33 państw. Najwięcej z: Litwy, Rosji i Łotwy, ale nie brakowało też fanów  z tak odległych krajów jak: Argentyna, Australia, Brazylia, Tunezja, USA, czy RPA.

Dwa spektakularne wydarzenia: koncert Jennifer Lopez. oraz występ grupy Bon Jovi, zorganizowane przez agencję Prestige MJM i Arenę Gdańsk Operator, zakończyły się sukcesem. Zysk osiągnięty po inwestycji w pierwszy koncert pozwolił na organizację kolejnego, który przerósł oczekiwania wszystkich zainteresowanych. Co warto podkreślić występ zespołu Bon Jovi nie został dofinansowany z budżetu Miasta Gdańska. Wszelkie koszty związane z organizacją koncertu zostały pokryte przez organizatorów przy współpracy ze sponsorem generalnym: Grupą LOTOS oraz sponsorem głównym: NORDEA Bank mówi Borys Hymczak, prezes Arena Gdańsk Operator.

Wspólnie z operatorem gdańskiego obiektu pokazaliśmy, że na nowych stadionach można organizować wielkie koncerty, które będą nie tylko spektakularnymi wydarzeniami muzycznymi, ale również dochodowymi przedsięwzięciami pod względem komercyjnym. To zachęta do kontynuacji naszych wspólnych projektów – dodaje Janusz Stefański z agencji Prestige MJM.

Warto takže zauważyć, że organizatorzy uzyskali bardzo pochlebne opinie od managmentów zarówno Jennifer Lopez jak i zespołu Bon Jovi. W obu przypadkach przedstawiciele amerykańskich artystów byli zarówno zachwyceni wyglądem gdańskiego stadionu jak i bardzo wysoko oceniali poziom organizacji koncertów.

Nie jest tajemnicą, że Bon Jovi po tym co zobaczył w Gdańsku chce jak najszybciej wrócić do Polski na kolejny koncert – twierdzi Janusz Stefański z Prestige MJM.

Sprawozdanie z działań związanych z organizacją koncertu.

 

Newsletter

Formularz kontaktowy

GET /aktualnosc/sukces-koncertu-bon-jovi-podsumowanie/842

[Warning] Unknown: write failed: No space left on device (28)

GET /aktualnosc/sukces-koncertu-bon-jovi-podsumowanie/842

Line 0 in Unknown

Trace

GET /aktualnosc/sukces-koncertu-bon-jovi-podsumowanie/842

[Warning] Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php5)

GET /aktualnosc/sukces-koncertu-bon-jovi-podsumowanie/842

Line 0 in Unknown

Trace